Semesterdöd i Grekland!


Richard 19 år dog i Grekland.


Pappan: Det måste finnas någon som iakttagit något

Alla trodde att Richard, 19, dog i en fallolycka på drömsemestern.

Tills polisen fick ett anonymt brev där fyra engelsmän pekas ut som mördare.

Nu vädjar föräldrarna till fler vittnen att höra av sig.

Den 6 juli 2005 kom samtalet som varje förälder fruktar.

- Hans resekamrat ringde och sa att det hade hänt någonting med Richard och att han fanns på sjukhus, säger Richards mamma till TV3:s "Efterlyst", som sänds i kväll.

Dog av skadorna

Hallänningen Richard åkte på semester till grekiska Zakynthos med en barndomsvän. De fick inte ens 24 timmar tillsammans. Efter en dag fylld av sol och bad gick de en barrunda innan de tog sig tillbaka till hotellet Ionis för att sova.

Men Richard gick ut igen. Morgonen efter påträffades han medvetslös på baksidan av hotellet. Polisen teori var först att han trillat från en balkong.

- Vi har ingen aning om varför han har gått ut. Överhuvudtaget vad som hänt, säger hans mamma.

Några dagar senare dog Richard av svåra skallskador.

Eftersom polisen trodde att han råkat ut för en olycka gjordes ingen brottsplatsundersökning. Men obduktionen visade att 19-åringen dött av ett slag med ett hårt, vasst föremål.

Brottsrubriceringen ändrades då till mord. Avgörande var också ett mystiskt brev som kom till polisen.

En anonym person skriver att han hört några personer skryta om att de är skyldiga till Richards död. Fyra engelsmän pekas ut som skyldiga. De jobbade på ön som säsongsarbetare och har tidigare varit inblandade i våldsamheter.



Det är helt sjukt! Kan inte förstå hur någon kan vara så hemsk så dom kan mörda en annan människa! En ung pojke!
Han var ju bara på semester! Efter att jag läste artikeln på aftonbladet blev jag lite stum, jag har alltid sagt att jag vill åka på semester med mina kompisar. ( utan föräldrar ) Men efter att ha läst detta är jag inte lika säker på det..
Aja nu sitter jag iaf i skolan brevid julia och bloggar! har ju itne gjort det sen i lördags som sagt. Men nu är jag back on track again! :) Så tro inte at ni har sluppit undan mej så lätt! ;) Nu är jag tillbaka för att försöka skriva varje dag igen så fortsätt läsa min blogg vetja! ;)

kyssokram!<3

Kommentarer
Postat av: Danielle <3

oh scary! :O



woho du skriver igen ;)

2009-03-11 @ 17:15:36
URL: http://fabulouschick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0