On the road away from home!

Hej!
Nu är det så att jag är påväg bort från vad som är just nu regniga sverige!
Snart sommar och det har varit lite kasst väder det senaste måste jag erkänna..
Men igår packade jag klart det sista för att åka två vekor till underbara frankrike!
Vi åkte söndagen ( idag ) till helsingborg där vi tog färjan över till helsingör. Den vägen har man åkt några gånger innan!
Menmen, det gick väldigt fort att komma hela vägen till nästa färja som vi skulle ta över till Tyskland. Vi stannade i danmark och käkade frukost, mycket härligt med att få lite mat i magen! Vi fick sedan stå och vänta på färjan i ungefär en halvtimme när vi kom dit, men sen tog färjan över bara 45 minuter tror jag. Fort gick det iallafall. På färjan träffade jag konstigt nog en gammal klasskompis till mej! Lilla Anders! Blev sjukt förvånad när jag såg honom på färjan! Vi pratade snabbt men sågs inget mer efter det. Han skulle till Italien! härligt härligt.
När vi kom till tyskland så hamnade vi i en enormt bilkö och det tog oss 3 timmar att åka ynka 4 mil ungefär.! Det var sjukt jobbigt, men under den tiden kollade vi på Bolt och sedan efter det så blev det harry potter och den flammande bägaren! Två mycket underhållande filmer! Efter det somnade jag ! Det var härligt! Sov tills dom väckte oss för vi skulle äta lite lunch, pastasallad! det var gott, hurra för mamma som är underbar! Orkar inte skriva så mycket om bilresan för den var verkligen seg och tråkigt. Men efter 16 timmars av bilresa så var vi framme i eindhoven i holland där vi sover hos vänner!
Och nu sitter jag här och bloggar om min första sega dag på semestern! sitter och chattar med vänner över msn och skriver mejl till nära och kära! :) haha! Men snart ska jag soova! i en säng och inte i en bil! det kommer bli som rena rama julafton, sen hur ni tolkar det, är inte mitt problem xD haha !
Ni får ha det underbart och jag skriver snart igen!
pussar och kramar ! Take care! <3

Kommentarer
Postat av: Wall:E

Wall:E äger Bolt! du får se den :PP

2009-06-14 @ 23:46:48
Postat av: Katrin

Kul att du skriver om er resa så jag vet vad ni gör och hur ni har det. Fortsätt gärna! Och ha det så ljuvligt på semestern!! Hälsa hela familjen. KRAM!!

2009-06-15 @ 09:11:00
Postat av: Antonht

Chill att du åkte förbi våran stad ;D! Alltid lika roligt att ha fete tråkigt i bilen:)

2009-06-15 @ 18:27:00
URL: http://antonht.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0